NOMOREMEUK Lois Lee Pure Skinfood

Je hebt het waarschijnlijk al wel ergens voorbijzien komen. Misschien niet bewust, maar je herkent het wel (hopen we ;-)

Ons #nomoremeuk logo.

Ik wil je uitleggen waar het vandaan komt en waar het voor staat.

Op zich best een grappig verhaal.

Ik werk al jaren met Suzanne, die voor mij de PR doet. In het begin vertelde ik haar dat Loïs Lee een eco-chic merk is. Hoogwaardige en luxe producten maar wél natuurlijk en zónder meuk.

Toen ik het voor de zoveelste keer over ‘meuk’ had zei ze tegen me: “Deb, ik denk dat we écht een ander woord moeten zoeken voor ‘meuk’. Het klinkt een beetje plat en helemaal niet chic”.

Eigenlijk was ik het wel met haar eens. Maar ja, wat moet je dan? Met welk woord kun je duidelijk maken dat er ‘meuk’ in de meeste andere skincare producten zit? Rotzooi? Gif? Troep? Junk? Nasties?

Steeds kwam ik toch weer uit bij ‘meuk’. Ik bleef dat woord ook gebruiken, al ging ik me er ook voor verontschuldigen, haha.

Toen ik een paar maanden geleden te maken kreeg met copy-cats (o.a. een nieuw merk dat ook met een 3-stappen-plan kwam en dezelfde namen voor de producten en ons ritueeltjes-verhaal kwam) werd het tijd voor ons eigen merkverhaal.

En zo gebeurde het dat ik afgelopen zomer op een donderdagmiddag met Pauline en Laura (de dames die verantwoordelijk zijn voor de nieuwe huisstijl en de geweldig leuke gedichtjes op de producten) zat te brainstormen op een Amsterdams terras en we het weer over ‘meuk’ hadden.

Hashtag No More Meuk. #nomoremeuk

We hadden de grootste lol om het feit dat we het woord ‘meuk’ niet zouden vertalen in andere talen (is ook bijna onmogelijk ;-)) en dat er dan in verschillende wereldsteden de mensen de straat op zouden gaan om te demonstreren tegen álle meuk en ‘No More Meuk’ scanderen: No more Mjuuk!

Waar staat #nomoremeuk voor?

No More Meuk gaat niet alleen om producten zonder troep. Het gaat ook om het afgooien van maskers, je niet (meer) anders voor doen dat je bent. Vanuit je hart communiceren. Je (huid) niet verschuilen achter dikke lagen make-up. Echtheid.

En een vriendelijk verzoek aan de Beauty Industrie om te stoppen met ons te misleiden. We zijn niet achterlijk. We ontwaken. En zien dat we belazerd worden.

Met mooie woorden. Mooie modellen. Loze marketing kreten. En een hoop meuk.

Van Loïs Lee mag je anders verwachten. The Real Deal!

Op onze Instagram pagina lees je hier regelmatig meer over, follow us!